Wizer - GlobalConnect
PrivatErhverv

Vigtig information vedr. Wizer

Senest opdateret d. 3. april 2024.

Der arbejdes fortsat på at finde en løsning, hvor vi kan løse den nuværende situation og genoptage arbejdet i de forskellige områder igen. Der er fremskridt i sagen, men vi afventer fortsat boet, inden vi kan færdiggøre fiberinstallationerne og samtidig melde en tidsplan ud for de forskellige områder.

Vi takker for jeres forståelse og tålmodighed.

Generelt

Alle kunder med en igangværende internetforbindelse via en af GlobalConnect’s tjenesteudbydere fortsætter på helt sædvanligvis uden at mærke noget til ovenstående.

Status på projekter

Kulhuse:

Har du fået installeret en fiberboks, vil vi bede dig om at tilslutte strømkablet til din fiberboks og tænde for stikkontakten inden 10. april 2024. Lad den være tændt i mindst en time, således at den kan registreres i vores system.
Bliver din fiberboks ikke registreret inden den 10. april, vil du blive kontaktet af vores entreprenør inden for fire uger fra ovennævnte dato, med henblik på at aftale tidspunkt for færdiggørelsen af fiberinstallationen.

Har du allerede tilmeldt dig en fiberforbindelse og ikke er udført, kan vi forsikre dig om, at du vil blive etableret og installeret af GlobalConnect.

Ølstykke Stationsby Nord
Grav og Teknik er ny entreprenør, som vil overtage gravearbejde samt installering af fiber.
Allerede fra denne uge og frem til uge 13, vil en tekniker komme forbi og forbinde fiberen med fiberboksen udvendigt på dit hus. Der er ikke behov for at du er hjemme ved dette besøg, og du bliver derfor ikke booket til en bestemt dag eller tidsrum.

Slagslunde & Buresø Syd:

Projektet er gået live. Vi afventer boet og kommunen for endelig reetablering på offentlige og private fælles veje. Oplever du udfordringer efter reetablering på egen matrikel, bedes du venligst tage kontakt til vores kundeservice.

Ølstykke Stationsby Syd, Ølstykke Syd og Stenløse

Vi arbejder stadig tæt sammen med konkursboet og kommunen for at færdiggøre projekterne. LM Gruppen er ny entreprenør, som vil overtage gravearbejdet for Wizer. Der bliver i de kommende uger foretaget indledende vejsyn med repræsentanter fra grundejerforeninger og entreprenørfirma samt tilsynet fra Egedal kommune.

I denne uge udsender vores entreprenør bookningstider til teknikerbesøg. Dette sker selvom der muligvis allerede er opsat udstyr hos lige præcis dig, af den nu konkursramte entreprenør. Dette gøres for at sikre, kvaliteten og sikre at alle installationer, bliver udført ensartet.

Eftertilslutning:

Vi oplever forsinkelser på levering af fiberkabler, så derfor kan der gå længere tid end forventet, fra at kunderne bliver kontaktet af entreprenørerne end først kommunikeret. Vi beklager forsinkelsen og håber på jeres forståelse.

GlobalConnect har indgået aftale med en ny entreprenør, som vil overtage færdiggørelsen af eftertilslutninger, som har været sat på pause. Grav og Teknik, som er den nye entreprenør, vil kontakte de enkelte husstande inden for den næste måneds tid, for at aftale dato og tid for endelig færdiggørelse af fiberinstallationerne.

Opdatering følger.

Status fra 23. november 2023

Vores faste entreprenør Wizer har d. 23/11 indgivet konkursbegæring og er stoppet med etablering af fiber. Se med på siden her, hvad det betyder for dig som kunde. Vi vil løbende kommunikere her på siden, på mail samt desuden i relevante Facebookgrupper, så snart der er opdateringer i sagen.

Det er vigtigt at fremhæve, at alle kunder, der oprindelig har bestilt en fiberforbindelse hos Wizer, og som endnu ikke er installeret færdig, vil få forbindelsen leveret af GlobalConnect. Dog vil der forekomme et midlertidigt stop i udrulningen samt installeringen, da vi pt. er i gang med at finde en løsning på, hvilken entreprenør der skal udføre og færdiggøre disse kunder.

Alle kunder med en igangværende internetforbindelse via en af GlobalConnect’s tjenesteudbydere fortsætter på helt sædvanligvis uden at mærke noget til ovenstående. Har du forudbetalt til Wizer for internet og får leveret fra BOLIG·NET, vil du modtage en nærmere instruktion fra BOLIG·NET om hvordan du skal forholde dig. Du kan læse mere om dette her: www.bolignet.dk/privat/wizer-konkurs.

Vi tager sagen meget seriøst og har i den forbindelse nedsat et beredskab, som følger sagen tæt, og som skal sørge for at holde alle berørte kunder løbende opdateret. Hver fredag kan du som minimum forvente en status vedr. ovenstående her på siden.

Status fra 15. december 2023

Vi arbejder fortsat på at finde en løsning på den nuværende situation og heldigvis er der fremskridt i sagen, så vi forhåbentlig inden længe har noget mere konkret at melde ud til berørte kunder i sagen. Nedenfor kan der ses en status for de enkelte berørte områder.

Tak for jeres forståelse og tålmodighed.


2023-11-22