Få svar på de oftest stillede spørgsmål her | GlobalConnect
PrivatErhverv

Hvad kan vi hjælpe med?

Tilmelding og interesse

Vilkår og priser

Etablering og installation

TV og internet

Tilmelding og interesse

Hvordan tilmelder jeg mig en fiberinstallation?

Klik på linket nedenfor, skriv din adresse og tryk videre. Herefter får du besked om, hvorvidt din adresse kan tilmeldes fiber fra GlobalConnect med det samme, eller om du i stedet skal tilmelde dig interesselisten. Kan din adresse tilmeldes, indtaster du de resterende oplysninger og vil efter tilmeldingen modtage en ordrebekræftelse på mail med besked om det videre forløb.

Klik her for at tjekke om din adresse kan tilsluttes GlobalConnect.

Hvad er en interesseliste?

Når du skriver din adresse på interesselisten, tilkendegiver du, at du er interesseret i muligheden for at få fiber fra GlobalConnect til den angivne adresse. Opskrivning på interesselisten er ganske uforpligtende og du er derfor ikke tilmeldt GlobalConnect, ved at stå på denne liste. GlobalConnect bruger interesselisten til at måle, hvor høj interessen for fiber er i et givent geografisk område.  Ønsker du at få fibernet men bor på en adresse, der endnu ikke kan tilmeldes, er det derfor en god idé at skrive dig på interesselisten. På den måde øger du chancerne for, at GlobalConnect ruller fibernet ud i dit område. Såfremt vi nærmer os dit område vil du modtage en e-mail med muligheden for at konvertere din interesse til en reel tilmelding.

Jeg har oplevet fejl ved indtastning af min adresse. Hvad gør jeg?

Hvis din adresse ikke kan findes, når du forsøger at tilmelde dig enten tilmeldingslisten eller interesselisten, bedes du kontakte vores kundeservice enten ved at ringe på tlf. 77 30 30 16 eller ved at sende en mail med dine kontaktoplysninger til: kundeservice@globalconnect.dk. Herefter vil vi hurtigst muligt kontakte dig, for at få din adresse tilmeldt i vores system.

Hvor hurtigt er fibernet fra GlobalConnect?

GlobalConnect tilbyder fibernet helt op til 1000/1000 M/bits. Denne hastighed er mere end rigeligt til de fleste. Det er dog de forskellige internetudbydere som selv sammensætter deres pakker og dermed også hastigheden. Er du i tvivl om, hvilken hastighed du skal vælge, opfordrer vi til, at du kontakter en af vores tjenesteudbydere.

Kan jeg ikke bare bruge mit mobile bredbånd?

Hos GlobalConnect tror vi fuldt og fast på, at fremtiden ligger i fibernet. Vi er af den klare overbevisning, at fibernet vil være den førende vej til internetkommunikation, når vi ser 20 år ud i fremtiden. Styrken ved at benytte fibernet er, at fiber har uendeligt båndbredde. Det betyder i praksis, at hvis alle i husstanden er på samtidig vil forbindelsen fortsat være lige god hos jer alle.

Hvem er GlobalConnect?

GlobalConnect er en af nordeuropas førende teknologi- og datakommunikationsselskaber. Vi leverer fibernet til både privat- og erhvervskunder og selvom vi ”kun” har leveret til private i små 3 år, har vi stor erfaring med fibernet qua vores erhvervsforretning som med mere end 30.000 kunder og 185.000 kilometer fiber er eksperter indenfor udrulning af fibernet.

Vilkår og priser

Hvorfor kan jeg ikke modtage en fiberinstallation til 0 kr.?

GlobalConnect tilbyder kun udvalgte områder en fiberinstallation til en særlig kampagnepris a’ 0kr.* Områderne udvælges bl.a. ud fra hvor stor interessetilslutningen er samt hvilken forbindelse der er i forvejen. Der er mange forhold der afgør, hvilke områder GlobalConnect tilbyder kampagnepriser til. Du er altid velkommen til at kontakte os, med henblik på en særskilt aftale, egenbetaling eller et fremtidigt projekt. 

Er der en bindingsperiode? Hvis ja – hvor lang?

Medmindre andet fremgår ved tilmelding, skal du som minimum benytte din fiberforbindelse fra GlobalConnect i 6 måneder. Du benytter din fiberforbindelse ved at tage et abonnement hos en af GlobalConnects udvalgte tjenesteudbydere. I de 6 måneder behøver du ikke nødvendigvis at benytte den samme tjenesteudbyder. Skulle du, mod forventning, være utilfreds med den tjeneste udbyder, du først tegner abonnement hos, kan du altid skifte til en af vores andre tjenesteudbydere (så længe du efterlever udbyderens vilkår). GlobalConnect ønsker, at du kommer godt i gang med din fiberforbindelse og derfor giver vi dig 60 dage fra din fiberforbindelse meldes aktiv til at du skal påtage dig en tjenesteudbyder. Se den fulde beskrivelse af vilkår her. (link til vilkår)

Bemærk at GlobalConnect kan opkræve betaling, hvis ikke din fiber tages i brug inden for 60 dage samt hvis bindingsperioden på 6 mdr. ikke overholdes.

Hvad gør jeg, hvis jeg fortryder min tilmelding til at få fiber installeret?

Efter den dag du har modtaget din ordrebekræftelse, har du 14 dages fortrydelse. Såfremt vi har gravet eller udført arbejde på din grund, frafalder dine 14 dages fortrydelse. I praksis betyder det, at din tilmelding som udgangspunkt er bindende, så snart installeringen af din fiber er påbegyndt. Kontakt vores kundeservice hvis du er tilmeldt fiber, men ønsker at framelde dig.

Hvad koster fibernet hos GlobalConnect?

Prisen på din fiberinstallation kan variere alt efter hvor og hvornår du tilmelder dig. I udvalgte områder med stor tilslutning og opfyldelse af alle krav, tilbydes i nogle tilfælde en installation fx. til en helt særlig kampagnepris a’ 0 kr. i en begrænset periode. Ofte er det muligt at tilmelde sig efter kampagneperioden er slut, mod en egenbetaling på min. 3000 kr. samt desuden en senere installation. Prisen på fibernet kan variere alt efter jordforhold, interessetilslutning og meget andet. Kan du ikke få fiber til kampagnepris på din adresse, så kontakt os endelig. GlobalConnect er altid åben for dialog om en særskilt aftale, egenbetaling eller et fremtidigt projekt.

Klik her for at tjekke om din adresse kan tilsluttes.

Hvorfor er det muligt for mig at få GlobalConnect til 0 kr.?

Kort fortalt så har GlobalConnect valgt at investere i fiber, da vi er overbeviste om, at fibernet er fremtiden.

Lidt længere fortalt, så har GlobalConnect den store fornøjelse af at kunne tilbyde udvalgte områder fibernet til en kampagnepris af kun 0* kr., såfremt de opfylder alle krav. Det kan selvsagt godt virke som om, at det er for godt til at være sandt. Men sandt er det faktisk. GlobalConnect er nemlig struktureret på den måde, at virksomheden tjener sine penge ved at leje sin infrastruktur (fibernet), ud til internetudbydere, som så sælger en service til dig i form af et internetabonnement. På den måde tjener GlobalConnect sine penge ved at sælge en service til andre virksomheder, som gør at de kan sælge en service til dig som privatkunde.

Læs vores vilkår her.

Etablering og installation

Hvor lang tid går der fra bestilling til installering?

Hvor lang tid det tager at installere fibernet kan variere meget fra projekt til projekt. Faktorer som vind og vejr, graveforhold mm. spiller en stor faktor for udviklingen i et projekt. Er du tilmeldt GlobalConnect, holder vi dig løbende opdateret pr. e-mail, så du altid er opdateret på, hvor langt vi er i projektet.

Hvad sker der, efter at jeg har tilmeldt mig en installation?

Efter at du har tilmeldt dig en fiberinstallation fra GlobalConnect her på hjemmesiden, eller via telefonisk kontakt med vores kundeservice, vil du som det første modtage en e-mail med en ordrebekræftelse. Herefter er det næste der sker, at du vil blive kontaktet af vores tekniker med henblik på en besigtigelse af dit hjem forud for installationen. Du vil i perioden før og efter din tilmelding med al sandsynlighed opleve os i dit nærområde, da vi ofte holder informationsmøder og events, for at holde alle interesserede grundigt informerede om etableringsprocessen. Se mere om selve processen her. (link til processen)

Hvor lang tid går der, fra jeg skriver mig på interesselisten, til det bliver et projekt?

Det varierer meget fra projekt til projekt, hvor længe der går, fra at du skriver dig på interesselisten til en eventuel realisering af projektet i dit område. Står du på interesselisten, vil du automatisk få besked hvis/når projektet bliver en realitet. Du er altid velkommen til at kontakte GlobalConnect for yderligere spørgsmål herom.

Hvorfor kan min adresse ikke få fiber, når i alligevel graver så tæt på?

Vi vil altid gerne beregne på, om det kan lade sig gøre eller ej, at få din lokation med. Derudover er vi altid interesserede i at indgå i en dialog om en særskilt aftale, egenbetaling eller et fremtidigt projekt. Hos GlobalConnect ser vi muligheder fremfor begrænsninger og vores klare mission er at få fiber ud til områder, som andre ikke ser muligheder i.

Jeg har fiber i forvejen, men vil hellere have GlobalConnect. Kan jeg det?

Ja, du kan sagtens få fiber fra GlobalConnect selvom du allerede har fiber fra et andet selskab. Kontakt vores kundeservice for yderligere information om processen.

Skal der graves når I etablerer fibernet?

Det kan ikke undgås, at der i en periode vil være gravearbejde både på hovedvejene og ind til din grund. I nogle tilfælde benytter vores entreprenør en metode hvor fiberen skydes ind under jorden, men dette er en afvejning der tages fra gang til gang. Efter din tilmelding laver vores tekniker en besigtigelse af dit hjem, hvor det aftales, hvor i huset din fiberboks skal sidde, samt om fiberen skal graves ned eller kan skydes under jorden.

Skal der etableres noget udvendigt på mit hus?

GlobalConnect fører fiberen ind til hus ved soklen, og monterer den direkte på indersiden i en lille boks. I langt de fleste tilfælde udføres der en usynlig eller næsten usynlig installation på ydermuren. Der er dog også tilfælde hvor det er nødvendigt at installere en udvendig boks. Hvilken løsning der vælges, er en afvejning entreprenøren tager i det enkelte tilfælde.

TV og internet

Skal jeg stadig bruge en router, når jeg har fibernet?

Ja. Du skal fortsat benytte en router til dit internet, når du har fået indlagt fibernet.

Hvem sender mig en router?

GlobalConnect installerer og leverer en fiberboks. Din tjenesteudbyder leverer din router.

Skal jeg selv bestille abonnement hos en tjenesteudbyder?

Ja du skal selv bestille det abonnement der passer dig bedst, hos den udbyder du vælger. Du kan sagtens undersøge dine muligheder og lægge en fremtidig ordre hos din udbyder, allerede inden din forbindelse meldes aktiv. På den måde er du sikker på at være klar, til den dag du kan benytte din installation.

Se vores tjenesteudbydere her.

Kan jeg få TV som jeg kender det, via. fibernet?

Med en fiberforbindelse fra GlobalConnect, har du muligheden for at vælge blandt flere udbydere af TV og internet. Bliv klogere på hvad de enkelte udbydere kan tilbyde lige her.

Det er desuden vigtigt at fremhæve, at du med en fiberforbindelse fra GlobalConnect får en god og stabil forbindelse, som gør, at du sagtens kan streame og se TV fra internettet uden problemer. Du kan derfor sagtens tegne et internetabonnement hos én af vores nuværende udbydere og købe TV ved siden af, igennem selvstændige udbydere som fx Allente, Viaplay/Viasat mfl.

Hvilke tjenesteudbydere kan jeg vælge imellem?

Da vi går ind for frit valg imellem tjenesteudbydere, er vi i GlobalConnect medlem af Opennet. Med Opennet får du som privatkunde, muligheden for at vælge imellem en lang række udbydere hvor nye hele tiden kommer til. Den opdaterede liste med nye udbydere finder du her på siden.

*Klik her for at se listen over udbydere*

Se GlobalConnect’s tjenesteudbydere.

Hvad koster det at få internet?

GlobalConnect leverer udelukkende fiberforbindelsen til dit hus. Abonnementer for internet/TV skal du tegne direkte hos én af vores tjenesteudbydere. Du finder priserne på vores udbyderes hjemmeside.

Se GlobalConnect’s tjenesteudbydere.

Er fibernet noget for dig?

Tjek her om din husstand kan få en fiberinstallation fra GlobalConnect.

2023-07-28